CORONA Covid 19
Wij vragen hier voor uw begrip en vragen u goed een overweging te maken en dus goed het besef te hebben dat u zelf in staat voor het risico. Er zijn enkele verzekeraars die nog annuleringsverzekeringen aanbieden, ook onder deze omstandigheden, u kunt dus u zelf verzekeren.
- Bij annulering meer dan 3 maanden voor het tijdstip waarop krachtens de horecaovereenkomst de eerste horecadienst zal moeten worden verleend, nadergenoemd: “de aankomstdatum”, is de klant niet gehouden enige vergoeding aan het hotelbedrijf te betalen.
- Bij annulering tussen 12 en 8 weken voor de ingangsdatum is de klant gehouden 40% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.
- Bij annulering tussen 8 en 2 weken voor de ingangsdatum 75% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.
- Bij annulering minder dan 2 weken voor de ingangsdatum is de klant gehouden 100% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.
In geval van aanspraak maken, neem aub zsm kontakt met ons op!
Annuleringsvoorwaarden
De bovenstaande voorwaarden zijn van toepassing op boekingen geplaatst via een rechtstreeks kanaal, dat wil zeggen telefonisch, via e-mail of online op onze eigen website. Externe reisbureau’s zoals Airbnb hanteren eigen voorwaarden. Voor annuleringen via dergelijke reisbureau’s dient u zich aan het desbetreffende bureau te wenden en zullen altijd de voorwaarden waar u daar de boeking onder aan gegaan bent gehanteerd worden. Helaas kunnen wij niet in gaan op speciale verzoeken om reducering van annuleringskosten.
Extra informatie omtrent COVID-19 en eventuele effecten op uw boeking:
Op dit moment hanteren wij voor elke boeking onze standaard voorwaarden. Wij kiezen er voor deze niet aan te passen, zowel niet in het voordeel van de gast (volledig refundable), als in het voordeel van de accommodatie (volledig non-refundable). Inmiddels weet elke gast welke geboekt heeft na 1 april 2020 welke situatie er speelt en neemt een weloverwogen risico wanneer hij of zij boekt en accepteert daarmee dat het risico dit maal bij de gast ligt. Wij accepteren dus helaas geen verzoeken tot uitzondering op de annuleringsvoorwaarden wanneer de situatie zich voor dat dat gasten liever niet meer reizen of er een negatief reisadvies afgevaardigd wordt door een (buitenlandse) overheid voor Nederland of specifiek de regio Friesland. Daarmee is de enige situatie waarbij de annuleringsvoorwaarden nietig worden, de situatie waarbij onze accommodaties van overheidswege gesloten worden en wij dus onze diensten niet meer kunnen verlenen. Wij benadrukken ook dat in deze situatie de huurovereenkomst enkelzijdig ontbonden wordt zonder recht op vervangende accommodatie. Deze is immers door een overmacht situatie dan ook niet meer te bieden, omdat het de gehele regio verboden zou zijn toeristisch onderdak te verlenen.
Wij benadrukken hierbij dat wij in de periode na 15 maart zéér coulant met de ontstane situatie omgegaan zijn, omdat toen in redelijkheid niemand kon verwachten dat er een pandemie zou ontstaan. Wij hebben toen als accommodatie de schade voor nagenoeg 100% gedragen. Nu is de situatie zo dat iedere gast weet welk risico er is en wij als accommodatie niet nogmaals alle schade, terecht of onterecht, op ons kunnen nemen wanneer een (buitenlandse) overheid, terecht of onterecht, een negatief reisadvies oplegt of u als gast niet meer wenst te reizen.
Wij adviseren u ten zeerste zelf een reisannulerings- en algemene reisverzekering af te sluiten bij uw verzekeringsagent. Bespaart u ons, maar vooral u zelf, veel ergernis door uw eigen risisco vooraf af te dekken. Wij hanteren onze annuleringsvoorwaarden streng en kunnen u daarom altijd de beste prijs bieden, waar geen toeslagen voor annuleringen in verrekend zijn.
Geen huiswerk!
Weekenden
Midweken
Weken
Altijd open!
Contact
Phone
+(31) 621546402
info@binneninn.nl
Address
Stationswei 23
9123 JZ Metslawier


